Tens el gat o el gos xipat? Recorda que és obligatori!
L’Ordenança de Tinença d’Animals recull en el seu Article 10 que “els gossos, els gats i les fures que resideixen de manera habitual al municipi s’han d’inscriure al cens d’animals de companyia”.
L’article destaca com en aquest cens han de constar les dades d’identificació d’aquest animal, de la persona posseïdora o propietària i les altres dades que s’estableixen per reglament.
Prèviament a la inscripció, segons la Llei 7/2023 de protecció dels drets i el benestar dels animals, els animals han d’estar identificats amb un microxip homologat.
L’Àrea de Benestar Animal de l’Ajuntament de Capellades recorda als propietaris d’animals l’obligatorietat de complir aquesta normativa.
Només cal anar a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà i presentar una instància especial sol·licitant aquest tràmit. A més a més d’omplir la instància cal portar la targeta sanitària de l’animal, amb el xip, i el DNI de la persona propietària.
S’hi podrà anar de dilluns a divendres de 9 a 14h. Totes les persones que realitzin els propers dies aquest tràmit, que és gratuït i d’obligat compliment, seran obsequiades amb una ampolleta reciclable per tirar aigua als pipís dels animals que es facin a la via pública. Es repartiran aquestes ampolletes fins a esgotar-ne les existències.
Les persones que ja tinguin el seu animal inscrit en aquest registre també poden anar a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Capellades amb el full d’inscripció o bé amb la cartilla de l’animal i igualment se’ls hi regalarà l’ampolla per als orins.