S’aprova el pressupost per aquest exercici 2026

Dimarts, 21 d’abril de 2026

El mes de març va finalitzar amb els regidors de la corporació municipal aprovant el pressupost per a l’exercici 2026 tant de l’Ajuntament com dels seus organismes autònoms.

La sessió, on el regidor de Ciutadans Valentín Guerra va excusar la seva assistència, va començar amb la presa de possessió de la regidora socialista Soraya Ben Nars Vílchez, dins la candidatura del PSC. Tots els regidors del ple li van donar la benvinguda i van coincidir en desitjar-li molts encerts en aquesta etapa.

Després de l’habitual aprovació de l’acta anterior i de donar compte dels decrets d’alcaldia es va entrar en matèria amb l’aprovació del pressupost general per a l’Ajuntament i per als seus organismes autònoms de 9.574.552,67 milions. El pressupost de l’Ajuntament és de 8.549.050’79; el de Llar d’Infants Vailets és de 571.330’81€ i el del Museu Molí Paperer de Capellades de 454.171,07€. Tal com va explicar l’alcalde, Salvador Vives, “Entre els principals objectius d’aquest pressupost destaca el fet de continuar complint amb les prestacions de serveis obligatoris i complementaris, així com realitzar les intervencions necessàries per al funcionament d’aquests serveis. També cal destacar l’objectiu d’estabilitat pressupostària i el compliment de la regla de la despesa. La diferència principal respecte al pressupost de l’any anterior són les inversions previstes per a aquest any d’1.345.000 €, amb un augment del 87,13% en relació amb l’any anterior.”

El primer dels regidors de l’oposició en intervenir va ser el portaveu de JxC, Marcel·lí Martorell qui va destacar com “nosaltres som dos regidors només i intentem sempre treure’n el màxim rendiment possible. Ens agrada el pressupost? No especialment perquè tenim poca autonomia financera en general. Tot i així hem plantejat un seguit de propostes i com han estat acceptades, votarem a favor.”

A continuació va intervenir el cap de llista de Vila de Capellades-CUP, Miquel Sabaté, ressaltant com “Aquest és el ple més important de l'any i el fem tancant març. Anem sempre tard. Entenem les raons tècniques del departament, però a nivell polític no ho compartim. Coincidim en alguns punts del pressupost, però discrepem molt en altres aspectes com ara l’Habitatge o el Consell de dones, inexistents. Per això ens abstindrem”.

Seguidament va intervenir el número ú socialista, José Fernández, qui va justificar el vot contrari del seu grup per tres motius: “ens trobem amb un govern sobrepassat que no planifica i només gestiona el dia a dia, aquest ritme lent fa que Capellades vagi quedant endarrere i a més a més ni tan sols ens heu demanat el vot favorable”.

Finalment, va tancar la roda d’intervencions dels portaveus Àngel Soteras, que, en nom d’ERC, va destacar que “per primera vegada el pressupost proposa un pla d’inversions que va més enllà d’un any i se’n prioritzen les tasques de manteniment: s’hi podrà estar més o menys d’acord, però el que no es pot dir és que s’improvisa i que no hi ha planificació”.

Així, amb el vot favorable dels 4 regidors d’ERC i els 2 de Junts per Capellades, l’abstenció dels 3 de VdC-CUP i la negativa dels 3 socialistes, es va aprovar el pressupost amb majoria simple.

En aquesta sessió hi hagué temps per aprovar, amb l’abstenció del grup socialista, una moció en suport a la comunitat educativa. En canvi, hi hagué unanimitat en la moció presentada conjuntament demanant millora en l’educació infantil.

Darrera actualització: 21.04.2026 | 13:38