L'Ajuntament engega la campanya Jugar no té gènere, dóna-li oportunitats
El lema de la campanya "Jugar no té gènere, dóna-li oportunitats", és en ell mateix un clar resum dels objectius d'aquesta campanya que s'engega davant les festes nadalenques, quan augmenta la compra de joguines.
Per això s'ha editat un cartell amb imatges de nens jugant amb diverses propostes i un decàleg amb un seguit de consells que serveixin als pares per reflexionar una mica abans de la compra.
Entre altres propostes es recomena potenciar joguines que reflecteixin i tinguin en compte la diversitat, el respecte a l'entorn i fomentin la cultura de la pau i la no violència; evitar joguines que fomentin rols i estereotips de gènere; reflexionar sobre els valors que transmeten les joguines que es compren o estimular jocs que només necessitin un espai, un grup de persones i ganes de divertir-se.
El decàleg sencer es pot descarregar en aquesta pàgina web, on també hi ha el cartell de la campanya.
Els decàlegs es repartiran en el Saló de la Infància de Capellades.
A més a més també es va fer un taller de joguines a la Biblioteca El Safareig, per aprofundir sobre el tema.