Com contactar amb el CAP Capellades

Dijous, 12 de de maig de 2022 a les 00:00

Com demanar cita al teu CAP o resoldre consultes i gestions de forma ràpida i senzilla:

- A citasalut.gencat.cat: només és necessari el codi d'identificació personal (CIP) que és la combinació de lletres i números que apareix a la vostra targeta sanitària.  Un cop introduït, cal validar un número de telèfon mòbil en el qual rebreu un PIN que us permetrà continuar amb la gestió.

El sistema us presenta una llista de motius de consulta, que s'han identificat prèviament com els més habituals. Només heu de triar el vostre i seguir les instruccions indicades a cada motiu. Al final del procés, hi haurà gestions que es programaran com a cita presencial o no presencial depenent de si la gestió sol·licitada requereix o no una exploració.

En el cas de les baixes, aquesta via només permet sol·licitar una baixa per uns motius definits (a més, cal adjuntar documentació justificativa). Per qualsevol altre motiu, cal posar-se en contacte amb metge/ssa de família a través de visita presencial o contactar amb el CAP a través d'alguna altra opció del programa.

A "Cites i consultes", a la part inferior del menú, hi ha les opcions "consulta per tràmits administratius o informació" i "Per altres motius, explica'ns breument què necessites...". Les dues opcions arriben als professionals d'Atenció a la Ciutadania del CAP, que gestionen la sol·licitud en 24 hores com a màxim.

Si el vostre motiu no s'adequa a cap dels que apareixen al desplegable, al final de la pàgina podeu demanar cita presencial o no presencial amb el vostre metge/ssa o infermer/a (també amb odontologia, treball social o llevadora).

- A través de La Meva Salut:

L'accés es pot demanar presencialment al CAP (amb targeta sanitària i DNI, llibre de família en cas de menors) o a través de https://catsalut.gencat.cat/ca/serveis-sanitaris/la-meva-salut/ .

Els pares/mares o tutors/es legals dels menors poden demanar accés a LMS dels fills/es o persones tutelades (de 0 a 15 anys; dels 16 als 18 anys, cal el consentiment del menor).

Un cop donats d'alta, es pot descarregar l'APP al mòbil i així accedir-hi de manera àgil i senzilla.

Aquesta aplicació, a més de l'accés a les dades clíniques del pacient (pla de medicació, carnet de vacunes, resultats, document de voluntats anticipades, visites pendents...) també permet fer "econsultes", consultes no urgents dirigides directament al vostre metge/ssa o infermer/a assignat/ada. Aviat també s'activarà l'opció de fer "econsultes" al vostre professional administratiu de referència.

- A través del canalsalut.gencat.cat es pot accedir a qualsevol de les dues aplicacions.

- Per telèfon, podeu trucar al 93 326 89 01 (call centre), al 93 801 16 91 (CAP Capellades), al 93 771 91 71 (consultori de Vallbona d'Anoia), o al 93 801 28 52 (consultori de La Torre de Claramunt). Tot i que l'accessibilitat telefònica ha millorat considerablement des dels moments de més incidència de la pandèmia de COVID-19, hi ha dies i franges horàries en els quals les centraletes del CAP i consultoris estan col·lapsades i és millor utilitzar altres vies de contacte o provar-ho més tard.

- A través del correu eapcapellades.cc.ics@gencat.cat:

Durant els moments de més incidència de la pandèmia aquest mitjà de comunicació es va utilitzar molt per a tràmits i gestions relacionats amb l'enviament de documentació, sobretot comunicats de baixa. Actualment, s'ha deixat d'utilitzar per a l'enviament de documentació sanitària, ja que el correu electrònic no garanteix les condicions de seguretat i confidencialitat que el tractament de dades de salut requereixen (La Meva Salut i la web de programació de visites si que són mitjans totalment segurs i confidencials). Tot i això, excepcionalment es pot utilitzar si no es té accés a cap de les altres vies.

- En cas d'emergència, cal trucar al 061 o 112.

 

Darrera actualització: 12.05.2022 | 10:45