Resum del servei de Teleassistència a Capellades

Dijous, 24 de gener de 2019 a les 00:00

Aquest 2018 el servei de Teleassistència ha seguit la dinàmica de les edicions anteriors i ha continuat creixent. Ara com ara hi ha 127 usuaris actius.

Aquest és un servei que els usuaris capelladins valoren de manera molt positiva ja que –a través de la línia telefònica- estan 24 hores al dia connectats a una central, amb un equip de professionals gestionant si cal la resposta ràpida davant una necessitat com ara una caiguda o altres emergències que es donen dins la llar.

Aquest any 2018 el servei s’ha reforçat amb dues propostes. D’una banda, la Teleassistència ha fet un seguiment entre els seus usuaris, conjuntament amb les treballadores socials Sònia i Carme, per acompanyar-los durant l’aplicació del nou sistema de recollida d’escombraries Porta a Porta. Els ha ajudat en els dubtes i ha solucionat les diferents dificultats que han anat sorgint.

D’altra banda, s’ha organitzat la gestió de la custòdia de claus. Aquest és un servei molt restrictiu que s’ofereix només als avis i àvies de més de 80 anys, que no tenen a prop cap familiar ni persona de referència. En aquests casos específics, la Policia Local de Capellades pot tenir custodiada la clau del domicili per utilitzar-la en cas d’emergència.

Per demanar més informació sobre la Teleassistència només cal adreçar-se a l’àrea de serveis socials de l’Ajuntament de Capellades, al 93.801.10.01, extensió 2030.

El regidor d’Acció Social, Salvador Vives, valora la Teleassistència també en positiu ja que “és un servei que té com  a objectiu facilitar l’autonomia de les persones, augmentar la seguretat a la llar i proporcionar tranquil·litat a l’entorn familiar.”

Darrera actualització: 24.01.2019 | 20:15